goldhamster

Direktlänk till inlägg 14 december 2013

Ny dag nya tag

Av Tindra Andersson - 14 december 2013 19:25

Hejsan! Nu kommer en ny uppdatering. Detta är fyra bilder på burarna.  Det är såhär en typisk inredning kan se ut. 


Saker som INTE får vara i buren:

Använd inte hö eller halm. Om hamstern försöker hamstra höstråna kan den lätt förstöra sina kindpåsar.
Köp absolut inte den sk. hamstervadden eller "hamsterbädd" som säljs i affärerna: . Den är farlig! Om hamstern hamstrar den i kindpåsarna kan den kvävas. Det finns också rapporter om hamstrar som fått denna hamstervadd snodd runt benen så blodtillförseln har stoppats och hamstern har mist sitt ben. 

Helst inte plasthus: (nu har jag ju detta och jag ska ta bort dem så snart dem får nya, antagligen i morgon) Detta kan orsaka att dem får svamp i husen.

Saltssten: Saltsten är farligt för hamstern! Hamstern kan få njurproblem av saltstenen och den har ingen behov av att ha den alls. Så ta genast ut den om du har det i buren. 


Zimbas bur!

Charlies Bur



 
 
Anne-Li

Anne-Li

14 december 2013 20:46

Jag skaffade min första guldis för en vecka sedan, sen så har jag en likadan bur som du! (gallerburen)

Titta gärna in på bloggen får du se bilder på henne :)

http://Awelii.bloggplatsen.se

Tindra Andersson

15 december 2013 10:12

åhh vad kul! Jag kan gärna hjälpa dig med lite saker sedan om du behöver hjälp! Jag tar en titt in på din blogg nu.

Kram Tindra, Zimba och Charlie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tindra Andersson - 18 december 2013 21:31

Förlåt för dårlig uppdatering! jag har bara haft så himla mycket att göra. Men nu springer i alla fall Charlie i sin springboll och har gjort det i 20 minuter. Zimba är i sin bur för han har redan varit ute sin runda. Jag skulle bara påminna alla här...

Av Tindra Andersson - 15 december 2013 16:34

Jag fick nyss en fråga om att jag skulle skriva alla mina favorit hamster namn. Så visst kan jag det! Jag har ju redan skrivet många men jag kan ta min alra bästa namn! Och jag kommer INTE ta med Charlie och Zimba för dem namnet vet alla att jag älsk...

Av Tindra Andersson - 15 december 2013 16:15

  Översta hanen:  Ken Ring   Understa hanen: Petter   Ensam bild på hanen: Kaney  ' Honan på högersida (både under och över); Titiyo Honan på vänstersida (både under & över); Beyonce        Bobo.aik99@gmail.com Maila henne här...

Av Tindra Andersson - 15 december 2013 12:46

Här kommer snabb hamsterfakta: Guldhamstern Lever mellen 2-3 år. Hamstern är ett solitärt djur, det betyder att denlever ensam. Om man sätter ihop två hamstrar kan dem ge varan riktigt storasår eller slåss till döden. Regeln för guldhamstern är 1 b...

Av Tindra Andersson - 15 december 2013 12:31


Guldhamsterungar säljes: Mamman: Långhår, dominant spot ,rostfärgad. Pappa: Normalfärgad,Korthår Födda: 28/11 Leveransklara: 30/12 Pris: 150 kr Finns i Hallstavik (Uppsala,Norrtälje) perfekt nyårspresent! :)    (läs hur du ska kunna...

Om mig?..Hamstrarna!

Hejsan! Är en tjej på... Nej,Jag har 2 hamstrar som kallas Charlie och Zimba! Charlie är en LH offwhite.

Zimba är en svart Ds satin KH.

...

Jag vet inte vad detta betyder?

LÄS HÄR! Här får du läsa om B.l.a pyssel,färger,teckningar,hårlag, skötsel och mycket mer!   

Fråga Charlie..Zimba.. eller mig?

4 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2013
>>>

Hittar du inte det du söker?

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards